De toekomst van jouw merk door Covid-19

We leven momenteel in spannende tijden met elkaar. Er is een verschrikkelijk virus opgedoken waar geen vaccin voor is die ook nog eens veel slachtoffers maakt. Niemand weet hoelang dit allemaal gaat duren en welke persoonlijke gevolgen er allemaal op gaan duiken.

Naast al deze angst gebeuren er ook een hele hoop positieve gebeurtenissen in de wereld. Nog nooit was er zoveel steun richting elkaar en de maatschappij lijkt meer verbonden met elkaar als ooit. Nieuwe initiatieven springen als paddenstoelen uit de grond om iedereen binnen de maatschappij te helpen. Zo zijn er websites waarin jongeren aanbieden boodschappen te doen voor ouderen, bezorgt de horeca ondanks de sluiting zijn gerechten op jouw stoep en nemen biermerken de biervoorraad terug om er desinfecterende gel van te maken.

Stoppen met marketing?

Een hoop bedrijven besluiten juist nu om te stoppen of te verminderen met marketing om af te wachten hoe deze hele crisis gaat verlopen. Betekend dit dan dat er opeens marketingbudget over is of gaat het zoals altijd? In tijden van voorspoed adverteren we allemaal en in tegenspoed is dit de eerste kostenpost die geschrapt wordt.

Terwijl het nu de tijd is om in je bedrijf te investeren, want de kans dat deze situatie nog lang gaat duren is aanwezig. Daarnaast maakt de maatschappij een verandering door waardoor jouw markt en merk/ bedrijf waarschijnlijk ook veranderd.

Er duiken gelijk een hoop vragen op:
Wat kan jij met je merk doen zodat je een positieve indruk achterlaat in deze periode. Kan je misschien hulp bieden of je diensten inzetten voor hulpbehoevende? En hoe kan je ervoor zorgen dat die hulp een positieve indruk achterlaat nadat deze crisis voorbij is.

Zijn er misschien diensten die je aanbiedt die je nu niet of enkel aangepast kan uitvoeren? Hoe waardevol zijn deze onderdelen voor jouw bedrijf? Of merk je juist nu dat je misschien de koers totaal om moet gooien?

Nieuwe kansen

Tijdens verschillende koffie gesprekken met bedrijven kwamen wij er juist achter dat het voor de meeste bedrijven slim was om door te zetten met de marketing of op een aangepaste manier. Met een aantal kleine aanpassingen konden ze namelijk nog steeds prima hun werk uitvoeren. Klantencontact en trainingen die via een videogesprek plaats kunnen vinden of via kleine hygiëne aanpassingen nog prima bij de klant thuis konden werken. Ook kwam er bij een bedrijf naar voren dat het juist beter is om nu te investeren in een bedrijfstak die al langere tijd stilligt en eigenlijk een beetje in de vergetelheid was geraakt.

Zo zie je maar dat door de (on)rustige periode die je nu ervaart je juist tijd hebt om te kijken naar welke mogelijkheden je hebt binnen je bedrijf waar je normaal gesproken geen tijd voor hebt.

Juist nu is het de tijd om een strategie uit te zetten voor de toekomst en zo deze fase door te komen met een voorsprong op de rest van jouw concullega’s. Want er is niets zo gevaarlijk om nu opeens onzichtbaar te worden voor je klant. Er gaat namelijk een moment komen dat dit verschrikkelijke virus terug gebracht wordt in omvang en iedereen weer de straat op gaat. Wat heb jij dan gedaan om het verschil te maken en welke relatie heb jij dan opgebouwd met de markt en de rest van je klanten? Reageer je enkel uit angst of zorg je dat jullie er samen doorheen komen?

Koffie?

Wil jij ook weten hoe je deze periode door kan komen of gewoon een gezellig praatje hebben? Laten we dan een online kopje koffie drinken zodat we samen kunnen kijken wat we voor jou en je bedrijf kunnen betekenen.

Post a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.